Det har inte gått att logga in....

Upprörande...

Dagen har varit bra. Hjalmar och jag har varit på julmarknad i Backamo. Jag stod och kikade på en kökshandduk med får på, Hjalmar passade på att gunga en prydnadstomte rätt så kraftigt bakom ryggen på mej. Jag hörde ett förtjust fnissande och sedan dunsen när tomten flög mot en säker död.
Jag hade precis plockat fram pengarna för att betala för handduken. Ja, så skall vi ha tomten också sa jag till den nu rätt så frostige farbrodern framför mej.  20 kronor kostade den nu trasige tomten. *Unge*...

Sedan gick vi vidare. Hittade Fristadsbyxor, nya, för 150 kronor styck. Köpte omedelbart 6 stycken. Kände mig som en vinnare av stora mått när vi åkte därifrån.


Vad är 20 kronor trasig tomte när man precis sparat 2400 kronor på arbetsbyxor?

Ha det!

  


Kommentarer
Postat av: Marlene

Påminner mig om Thomas 4-5år vid ett besök på NK. Han hälsade så kraftigt på en skyltdocka uppe på ett podium.Stort brak när dockan föll. Vi smet.
Kram Marlene

2007-12-02 @ 21:52:50
Postat av: Sanna

Jag hade smitit då jag med!
Jag kan riktigt se den lille killen framför mej och den stora dockan som såg så rolig ut!

Jag hade gärna smitit från tomten med... Men det var inte riktigt läge. Ilskna farbröder skall man akta sig för...

Kram!

2007-12-03 @ 05:01:31
URL: http://vallby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0