Fika på jobbet

Jag jobbar med killar... I stort sett bara killar. Ibland så får man inblick i killarnas sätt att se på saker.

Vid fikabordet:

L: Åhhh, nästa vecka så är det julhandel... Hur skall man överleva?
K: Ja, inte vet jag...
M: Nej, det är bara att stålsätta sig...
L: Jag brukar gå in i affären, leta reda på den närmsta stolen, sedan sitter jag där tills hon är färdig.
Jag: Tror du inte att det går fortare om du hjälper till?
L: Jo... Men jag blir ju så himla trött i benen.
Jag: Men du har ju sprungit hur många lopp som helst! Du kan ju springa i två timmar.
M: Det är inte samma sak... När hon börjar vela så blir jag helt slut jag med...
L: Sedan ser jag inte likadant som tjejer. Jag ser allting. Det gör mej helt slut.
K: Å inte räcker det med en affär heller. Hela tiden så frågar hon vad jag tycker om det och om det och om det...
L: Ja, jag säger nej, nej, nej hela tiden.
Jag: Men då måste det ju ta längre tid...
L: Jo, men det blir billigare...

Slutsats:
Tjejer är veliga, orkar mer, ser bara vissa saker, dom sakerna är inget att ha och dessutom för dyra. Frågar för mycket och vet ingenting om ekonomi.

Killar: Dom kan knappt stå på benen. Ser allt men vet inte vad dom skall ha. Tror att det är bara dom som kan ekonomin.

Ibland så vill jag inte veta så här mycket... Tycker att det är bättre när jag inte förstår mej på dom!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Barbro Holmberg

Mycket träffsäkert!!
Hörde ett radioprogram där det diskuterades maktförhållande i ett parförhållande och där var det en odiskutabel sanning att den som har mest pengar har mest makt. Det är ju oftast mannen som tjänar mest och då uppstår situationen att mannen ska "godkänna" t.ex alla inköp. Det känns som om det vore dags för en liten revolution, eller nå`t?
Oftast är det ju kvinnan som planerar och har koll på läget hemma. Det känns ju förnedrande att se´n dessutom få sina inköp underkända av en maktutövande men ointresserad man.
Det känns trist att den unga generationen inte på långa vägar kommit längre i jämställdhet!
Barbro

2007-12-11 @ 09:12:43
Postat av: Sanna

Ja, visst är det konstigt att pengarna som går in i ett förhållande är antingen hennes eller hans. Jag tycker att pengarna som rullar in, eller åtminstone trippar försynt in, är bådas. Sedan kan man alltid komma överens vid större saker.

Jämlikhet finns bara där två personer är lika. Det finns inte i verkligheten.

Ha det!

2007-12-11 @ 10:34:27
URL: http://vallby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0