Justus är nu Godkänd Vallhund!

Min fantastiska lille hund. Han hade glömt allt vad höger och vänster hette. Hemma så hade jag en uppfattning om att han var 90% säker på höger och vänster. På tävlingen uppskattar jag det till c:a 5 %...
Men vi fick ihop 67 poäng med alla grindar som fanns missade.

Det är ju en samling entusiaster som åker i väg i mellandagarna och tävlar vallning i lera och vertikalt regn.

Kände mej som en när jag i hällregn var ute och tränade fålla med Justus i går. Han har nu gjort två fållor i sitt liv. En utdrivning på tävling, förhoppningsvis hans sista.

Hjalmar, som för tillfället är väldigt nattaktiv kom ut på tävlingsplatsen tittade sig omkring och gick raka vägen tillbaka in i bilen. Där sov han gott i tre timmar. Han vaknade lagom till vi skulle åka hem.

Igår så hade vi Arvid här. Hjalmar och han hade verkligen jätteskoj. Först så var vi ute i två timmar i hällregn. Gick in åt korv och köttbullar (det enda som jag kan få i Arvid här hemma) , sedan ut i regnet igen i en och en halv timme till.

Sedan var dom inne här och lekte. Spelade Mamma mu på datorn och hade jätteroligt.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anna Christiernin

Grattis Sanna! Tävlingsbanorna ligger öppna framför dig!

2007-12-28 @ 21:08:19
Postat av: Sanna

Tack Anna!
Jag känner att jag kanske behöver träna liiiiite till. Upptäckte till min fasa att det inte var Junior som jag gick med efter upptaget. Sedan så är det ju lättare om det finns höger och vänster...
Kram!

2007-12-29 @ 15:33:23
URL: http://vallby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0