Öroninflammation inatt, eller inte då...

På gossen då. Han vaknade en timma efter han somnat med tårarna rinnande.
Aj-aj-aj, vad örat värkte...
Tillslut så lyckades jag få i honom en panodil med hot om doktor i morgon...
Då kom tårarna för att han inte skulle få vara tomte idag på dagis.
-Fast egentligen så ville jag vara fladdermus eller Batman sa den lille pojken hulkande.

I morse när jag åkte hemmifrån så kände jag över honom. Ingen feber. Sov lugnt. Jag väckte honom och frågade honom om han ville vara tomte idag. Men han ville hellre sova. Så han har varit hemma idag.
När Henrik kom ner så berättade Gossen att han stoppat in en tops i örat, jättelångt, och att det var det som gjort ont i natt.

Sedan dess har han inte haft ont...

Unge...

Idag har han och Henrik plöjt i 5 timmar.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0