Fågelliv

Vissa gillar man mer än andra. Jag menar av fågelsorterna. Vem kan motstå Koltrastens sång tidigt om vårarna eller en sen sommarkväll. En Kattugglas hoande är ju alltid lite spännande att höra. Måsarnas skri för mej ut till västkustens skärgård direkt. Svalorna går ju inte av för hackor heller när dom skickligt manövrerar runt i luften.

Men jag har fått en ny favorit på senare år. Stare. Denna vackra fågel! Men jag måste medge att det inte är utseendet eller ens sången som kan vara nog så vacker som jag gillar bäst. Nej, det är när det kommer 100 stycken starar och springer igenom hagarna och äter upp _alla_ flugorna. Underbara fåglar! Dom har gett mej sommaren tillbaka. Nu ser jag nyttan av en altan. Varför har jag ingen altan...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0