Pressen och plastaren är igång...

Johan fick upp delarna till plastaren med taxi från Malmö.
Men nu börjar det upptäckas att det är hål på balarna... Det måste ju vara lufttätt annars så möglar ju balarna.

Nu så har jag precis tagit upp fåren längst upp i skogen. Junior hjälpte mej. Han fyller 12 i september och fixar ett sådan jättejobb i värmen. Fantastisk hund.
Hjalmar var med uppe i skogen. Han börjar bli riktigt duktig på fårvallning. Man kan utan problem ställa honom på en väg så han "håller" den vägen. Mao inga får får gå dit. Det kan tyckas enkelt, men det är rätt jobbigt och krävs en hel del fårvana för att det skall lyckas.

Så nu sitter jag här med svetten porlande. Det är symöte i kväll och Hjalmar måste med. Henrik skall ju köra balar och stå och vänta på att pressen skall gå sönder igen...

Hjalmar har fyllt på sin badbåt idag. Jag trodde att han skulle bada med det var visst hundarna som han tyckte skulle få sig ett bad. Vi tar nog det en annan dag.

Gissa vad jag lyckades med igår... Jag brände axlarna igen. Hur dum kan man bli?

Nu skall jag gå upp och duscha. Tänker inte använda så mycket varmvatten känner jag...


Skall se om jag lägger ut några kort senare idag,


Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0