Dagens träningspass

Med risk för att låta som en viss dansk nordöst om Kungälv.

Jag gick ut med Justus och visselpipan för en halvtimme sedan. Nu är det klart...
Han lade sig på liggsignalen första gången han hörde den. Flankerna satt efter två till tre gånger. Framåt satt andra gången han hörde den.

Jag är imponerad.

Den enda gång jag sett en hund fatta så snabbt var när jag testade Abbey en gång.

F-n, det här är skoj! Kom inte ihåg hur roligt det var att träna hund!
Tog ut Junior på ett pass i bara farten. Han var riktigt lycklig efteråt, men attans vad döv han börjar bli. Jag måste komma på en inkallningssignal på vissla. Har saknat det i många år. Nu mer än någonsin eftersom jag måste vissla hem Junior med drivsignaler.

Under tiden jag var ute så regnade det underkylt regn och var en halv grad kallt. Märkte det knappt...


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0