Godnattsagor

Det har i min värld varit små mysiga historier som blev längre och längre. Mamma läste tills hon var alldeles hes. ibland så var böckerna hon läste så spännande så att hela familjen låg inne i sovrummet. Då är mina bröder ändå 5 och 8 år äldre än jag.

I Hjalmars värld så låter godnattsagorna så här:
I mitten av kritaperioden så levde det både grod och kräldjur. Thodonterna är ett kräldjur som anses vara förfader till...

Gudars, vad tråkigt det är!

Jag somnar nästan medans jag läser.


Zzzzzz!

Kommentarer
Postat av: Birka

Jepp så är det periodvis här också. Båda barnen är dinosauriefantaster och har som favoritfilmer "walking with dinosaurs" "Förhistoriska parken" "Seamonsters" etc. Alternativt har vi nattsagor med fakta om flygplan ;)
Just nu har vi dock en period med riktiga sagoböcker tack och lov.

2007-10-31 @ 07:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0