Nu har det varit mycket...

Vi började redan i går kväll med att sätta klockan på väckning kl 08:15. 09:00 skulle vi vara på dagis för fortsatt inskolning.
Kl 11 skulle vi åka från dagis och hem för att rasta och mata hundar, äta frukost och ta med dom packade badkläderna.
kl 13 skulle vi vara nere på Volvo för ett snabbt möte med chefen. 
13:45 skulle vi åka från Volvo och ner till Sörredsgården för simskoledags.

Hur gick det då...

Jo, klockan ringde 08:15. 08:35 började jag förstå att jag skulle utföra något när klockan lät så där ilsket. Hoppade upp ur sängen och väckte Hjalmar. Satte på honom kläderna samtidigt som jag själv duschade och klädde på mej. Tänder borstades samtidigt som strumpor träddes på.
Frukost blev ingen som planerat eftersom varken jag eller Hjalmar gillar att äta på morgonen. In i bilen och iväg. Kom fram till dagis 09:06. *Puh*
Var där och byggde med klossar och tittade på samlingen. 10:00 gick vi ut i hällregnet. Såg knappt skymten utav Hjalmar. 
11:10 åkte vi hemåt. Kom hem och matade hundar. Åt frukost. Bytte kläder och packade naturligtvis ihop badkläderna som jag inte hade packat kvällen innan. Hittade dom i en påse från förra gången... Luktade INTE särskilt fräscht. Ner i källaren och in i tvättmaskinen med resten.
Förmanar Hjalmar att han skall klä på sig och gå ut i bilen. Letar efter regnkläder till oss båda, och säger åter till Hjalmar att sätta på sig och gå ut och vänta. Telefonen ringer. Rycker tag i den och hoppas att det är chefen som skall ställa in mötet på jobbet? Men inte då, det är en kille som är spekulant på Hemp. Pratar med honom så lite och så fort jag kan. När vi lägger på så har jag lovat att hålla Hemp till på måndag och är 10 minuter sen. Springer upp till Henrik och berättar om samtalet. Ut i bilen. Spänner fast pojken och hinner ut från gårdsplanen innan bilen talar om att den behöver diesel. Fast den är inte helt tom... Än...
Då har klockan hunnit bli 12:15.
Kör rally ner till Nödinge. Tankar bilen och flyger vidare. Kommer in på Volvo 13:03.
Pratar med chfen i 45 minuter och blir därför sen till simskolan. Flyger ner till simskolan, drar av kläderna från den lille pojken. In i duschen-ut-in på toaletten-ut i bassängen. *Gudars...*

Efter simskolan så har vi handlat och gjort Tacos.

Nu sitter vi, han framför tv:n och jag framför datorn och bara slappnar av.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Barbro Holmberg

Jag blir rent matt när jag läser om din dag! Hjalmar verkar vara en trygg liten kille!
Nu får vi snart börja hålla tummarna för Bozz. Vi ska ju hjälpa till en del på SM. Rolf ska vara pressansvarig och jag ska hjälpa till i sekretariatet så vi ses!

2007-09-25 @ 21:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0