Första dagen i skolan!

Då var dagen D här. Hjalmar stod ute på vägen 08:10 i morse med sin nya skolväska på sig. Han väntade och väntade på skolbussen. När den väl kom så körde den förbi ...
Ja-ja ... Det var ju bara att ta bilen.
På uppropet så träffades hela (10 st) klassen. 7 stycken har gått på samma dagis och tre var nya.

-Ja, nu efter uppropet så kan föräldrarna gå och ta kaffe om dom vill. Sa Åsa, som är Hjalmars fröken.
- Min Pappa tycker inte om kaffe. Han gillar bara öl. Sa en liten grabb snabbt.
- Då finns det vatten eller saft till honom. Sa Åsa då.
- Nej, han gillar bara öl. Sa den lille grabben igen. Hans pappa hade vid det laget förändrat färg i ansiktet.
- Men det finns Te också, sa Åsa då.
- *Den lille grabben sken upp.* Ja, Te gillar han!


Sedan skulle dom rita något som dom gillar att göra.

Annan liten grabb:

-Nej, jag ojkaj inte jita nu osså. Jag äj jättetjött. Mamma väckte mej jättetidigt.

Det är inte lätt att vara 5 år ...

Det blev skolbuss hem i allafall. Skolbusschauffören fick noga direktiv vart han skulle stanna osv. Det gick bra.
Så i morgon så är det nya tag. Upp 7 och iväg med skolbussen. Jag kommer att åka efter så många dagar som han vill att jag skall göra det.

Ha det!
 

Kommentarer
Postat av: Loppran

Hahaha, vilka gullisar!



Ivars fröken förklarade vid uppropet att de skulle ha en liten arbetsstund senare, och Ivar räckte upp handen.

"Bara det inte bli pyssel!"

"Oj, gillar du inte pyssel?"

"Nääääää!"



Hans mamma hade nog också väckt honom för tidigt. :)

2008-08-30 @ 21:53:54
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Stackars Ivar. Är inte han heller van att gå upp i ottan. Hjalmar är mer eller mindre medveteslös då vi 7-tiden.

Jag hoppas att han slapp pyssla ler



Ha det!

2008-08-31 @ 11:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0