Skolan igen

Det går mycket bättre för Lilleman i skolan just nu. Men det kommer ändå konstiga signaler.

-Mamma, dom sa att dom skulle ringa dig i dag. Två gånger *fniss*
-Varför då?
-Jag vet inte ... Men dom gjorde inte det.
-Vad hade hänt då?
-Ingenting
-Men, var dom arga på dig?
-Jaaaa ...? Det var dom nog.
-Men vad hade hänt då?
-Jag VET ju inte. Hon bara skakade mej och sa att hon skulle ringa dig.
-Skakade hon dig? Men då måste hon varit jättearg på dig.
-Ja, det var hon nog. *Skuttar iväg*

Ingen lapp har kommit med hem och ingen har ringt. Grabben är lika meddelsam som en mussla. Jag önskar att jag kunnat ringa någon och fråga vad det är som händer. Om man är så förbannad så man skakar en unge så är det ju mer än vad det skall vara.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: birka

Hmm skumt. Men de borde ju inte skaka honom oavsett hur arga de är!

2008-12-07 @ 09:49:05
URL: http://lindal.blogg.se/nystart/
Postat av: Sanna

Kanske inte. Men just nu så är jag glad att någon agerar istället för att ringa mej och be mej styra upp pojken i skolan. Sedan så tycker jag naturligtvis inte om att dom skakar honom. Absolut inte. Svårt läge. Vet inte om allt som kommer ur honom stämmer. Vet inte riktigt hur jag skall göra längre. Just nu så avvaktar jag till att han börjar 1:an. Annan lärare och andra bullar hoppas jag.

2008-12-08 @ 11:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0