Söndagen

Det svänger fort i speedway ...

Jag tog ledigt från jobbet i några timmar för jag ville se när han skulle på hockeyträning för första gången. Åkte hem och hämtade grabben som hade ögon som tindrade av förväntan.
Lyckligt hoppade han in i bilen och vi susade ner till ishallen. Han underhöll mej hela vägen ner med hur roligt det skulle bli och det var hockey hit och hockey dit.

Vi kom till parkeringen och svängde in.

-Mamma jag vill åka heeeem!

Jag som just då inte hängde med i svängarna alls, fattade inte ett smack.

-Jag viiiiill inte spela hockey. Jag vill hem! Jag är rädd!

Jag övertalade honom om att vi skulle gå in och titta i allafall. Men han var fast besluten om att han skulle hem.
Vi kom in i omklädningsrummet och han blev till en liten skugga som sökte skydd bakom mej.
Vi gick då in i ishallen i stället och tittade. Han skulle inte åka och ville bara gå hem igen. När alla barnen kom ut på isen och han konstaterade att dom ramlade dom med så ville han försöka.
Då kom C, hans bästa kompis. Plötsligt var livet bättre och han skulle minsann också åka skridskor.

C, Hjalmar och två pojkar till höll till i ena halvan av rinken och i den andra halvan susade restan av ungarna omkring. Dom andra barnen kunde verkligen åka skridskor och ville väldigt gärna spela hockey. Hjalmar trivdes bra i gruppen som kravlade omkring på isen, trots att han åker rätt så bra.
Jag tror att han kommer att fortsätta åka där. Jag tror inte att han blir någon hockeyspelare. Inga NHL-miljoner till honom.
Grabben är en enmansspelare.

Vi får stoppa in honom bland golfarna istället!


Ha det!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Du ska vara glad att det var hockey och du kunde sitta på bänken.... jag har varit på balett och fick vara med själv för att damen här skulle våga sig ut på golvet med de andra.....

2008-12-22 @ 21:03:33
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Jösses! Jag och balett. Tar mej för pannan

Jag kan i bästa fall klassas som elefant. Skratt



Det var tur att det var du och inte jag!



Ha det!

2008-12-23 @ 10:13:04
Postat av: Åsa

Det vet i katten om det var bättre att det var jag..... inte världens smidigaste och eller graciösaste man kan tänka sig. Väldigt glad över att det bara var 4 och 5 åriga flickor som såg mig!

2008-12-23 @ 12:57:19
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Ingela

Om nu han inte skall bli hockeyproffs så låt honom inte för allt i världen hålla på med golf och bli som resten av släkten

God Jul och kramar på er

2008-12-23 @ 13:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0