Bolibompa!

Ett sådant fantastiskt program. Förutom att det ger mej egentid så jag kan idka mina nöjen såsom tvätt och disk, så är det ju fantastiskt mycket bättre än vad det var på min tid.
Alla minns vi ju:

Vilse i pannkakan. (Staffan har förstört min barndom)

Från A-Ö (Med Helge på taket, ugglan ni vet)

Ville, Valle och Viktor (Kommer ni ihåg? Dom tre killarna som inte hade någonstans att bo och skulle ta hand           om  lille Viktor. Som tur var så fick dom en lägenhet utav socialen. Möblerna hämtade dom på soptippen. Sedan målade dom hela lägenheten knallröd och grät över att dom inte hade pengar så dom kunde köpa en födelsedagspresent till Viktor)

Clair Vikholms underliga "teater" (Där hon svepte omkring i långa sjalar och såg dramatisk ut...)



Det var på den tiden då man såg på tecknat en gång om året. På julafton. Det var inget snack om att man hade sett det förrut.
När jag blev lite äldre så gick Tecknade Pärlor någongång i veckan. Men då hade jag vuxit ifån det.

Vad jag mminns så fanns det ett vettigt barnprgram och det var 5 myror. Fast Saltkråkan var bra! Den gillade jag. Min äldste bror grät när den tog slut. Jag kan förstå det... Var barnprogrammen så kass när jag tittade 8 år senare, så hur var dom då?

Nu lär sig faktiskt ungarna något. Dom gillar programmen som sänds och inte sällan så kommer han och berättar saker, såsom: -Vet du att vattensvin kan vara under ytan i EN TIMME!
-Va, vad hette det? Vattensvin. Jaha, kan dom. ..
Sedan rusar han iväg igen och lämnar mej grubblande över varför jag aldrig har hört talas om Vattensvin förut.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0