Underbart väder!

9 grader varmt och vindstilla. Solen skiner från en blå himmel. Sååååå härligt!

Jag är helt ensam hemma. Jag var tvungen att ta på mej fåren för att få det men det var det värt. Jag gick och strosade med hundarna i drygt en timme innan jag gav fåren så lyckan satt kvar i varje centimeter av kroppen.

Jag älskar att vara ensam hemma! Det är så vilsamt att få göra vad man vill, hur man vill, när man vill. Det är det i särklass bästa sättet att ladda batterierna på. Tyvärr har Henrik åkt iväg med min bok... Den enda jag inte har läst ut sitter i cd i bilen. Men det är ett litet moln. Jag kan tänka mej att göra annat.

Jag har funderat mycket på hur jag skall göra om hallen på andra våningen i helgen. Jag tror att jag har riktlinjerna klara. Så nu skall jag städa upp där uppe och fixa färg.
Jag vet inte riktigt hur jag skall hantera tvätten... Hallen på andra våningen är där jag förvarar den rena tvätten innan den kommer in i garderoberna. Vilket kan dröja rätt länge ibland. Det står oftast tvätt i korgar där uppe. Jag hade behövt en tvättstuga. Eller hellre ett rum där jag kan förvara tvätten, eller ett rum där alla kläderna och tvättkorgarna får plats. Ett rum som är som en klädkammare, där man går in och där alla våra kläder får plats. Hjalmar kan ha sina i sitt rum. Det räcker gott och väl för hans kläder. Men mina och Henriks... Det blir ju mycket kläder som man har när man har hemmakläder, jobbarkläder och kläder som man har utanför gården.

Hmmm, det här tål att tänkas på!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Lena

Klädkammare tror jag på, en STOR så att alla kläder får plats. Tänk vilken dröm att ha ett stort härligt utrymme att lägga ALLA kläder i!

2008-03-02 @ 18:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0