Snö!

Jag vet en liten pojke som kommer bli lycklig när han vaknar.
Det är snowracervarning i Vallby idag.
 
I vanliga fall så tar det 30-35 minuter att åka till jobbet. Idag så tog det 1 timma och 10 minuter. Tradigt!

Pysslade äntligen ordning bilen med fläkt, sladd och timer igår. Så i morse så satte jag mej i en bil som var varm och rätt så snöfri. Helt underbart.

Ser i kameran på utsidan, vilket är den enda kontakt vi har med utsidan, att snön bokstavligen talat vräker ner. Det är nästan så jag funderar på att stryka dagis i morgon och åka pulka istället.

Om jag kan komma hem vill säga...

Det finns ju nackdelar att bo på landet...

Dom tror inte på snöröjning hos oss. Dom har kommit på att snön smälter till slut. Man behöver inte ta bort den. Om man inte tar bort den så kan den dessutom fylla i alla tusen hålor som dom inte heller gör något åt.
Det gör att vi på vintrarna har en liten väg som är helt täckt med blåis... Man kan knappt gå på den utan att ramla. Där kör dårarna förbi i 60 knyck... *Suck*
Tyvärr så är hålorna fyllda med is då så vägen är ju som om den var struken.  *Var är hålorna när man behöver dom?*

Testade våran nya bil i morse på parkeringsplatsen här på Volvo. ESP:n och ABS fungerade. Konstig känsla när bilen stryper gasen själv.
Men det fungerade. Bilen vägrade att halka runt och vägrade att kana. Tror att dom har tillverkat ESP och ABS bara till mej.

Henrik har det inbyggt i sig.

Inte jag... Jag har mer dikeskänsla inbyggt...

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0