Flyga drake

Jag har lyssnat färdigt på den nu.
Tårarna har trillat och jag har näst intill bett för en påhittad liten Afgansk pojkes liv.

Boken berör djupt. Den visade mej Afganistan. Hur det en gång var och hur det är nu. Den målade upp Talibanernas grymhet. Den beskrev svek mot lojala själar.Den visade hur okunnig en människa kan vara om en annan människas skräck. Sveket i den gjorde så ont.

Men samtidigt så fanns det en värme i boken.

Jag rekomenderar den verkligen. Det händer många fruktansvärda saker i den. Men den slutar med en värme och en lyckokänsla.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anna Christiernin

Då kan jag rekommendera nästa bok av samma författare: Tusen strålande solar.

Inte ett öga torrt efter den läsningen!



kram Anna C

2008-07-21 @ 10:04:37
Postat av: Sanna

Tack för tipset. Har nu lyckats att få tag i den. Ser fram emot den med spänning. Hoppas innerligt att den slutar lyckligt?????



Ha det!

2008-07-21 @ 22:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0