Bilar ...

Henrik har ju tagit den bra bilen och åkt. Lämnat mej med den gamle.
Så skulle jag tanka i morse. Då har spaken där man släpper tanklocket försvunnit.  Där den brukar vara fanns - ingenting ...

Jag hittade handboken som är på ren tyska, och började tolka den.
Recht visst är det höger ....
Hmm, vad sår det där?
Vad är det för bild?
Är det meningen att man skall bända upp skiten? Nu börjar jag bli irriterad på allvar.
Bläddrar runt i boken där alla bilderna föreställer delar som min bil aldrig haft.
Finns det inget sätt att få upp eländet.?
Hittar stället där det står om tankning. Kraftstoff ...
Det tar mej 30 minuter att tyda texten och hitta luckan där jag kan öppna luckan bakifrån. 

Just i det ögonblicket när luckan öppnade sig så var jag lycklig som ett barn! 
Vilken tur det är att jag läst tyska lite grann. Vilken tur att jag har haft så många skrotbilar innan så att jag vet att det alltid finns ett sätt till.
Vilken himla tur att jag kunde få tanka. Jag är aldrig på topp efter 13 timmars nattskift. Att få stanna och sova i bilen tills nästa pass hade inte gjort varesig mig eller mina hundar särskilt glada.

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0