Ett sånt barn jag har ...

Just nu så är det inne i "Den stora testarfasen", eller nåt.
Han testar gränser och retas allt vad han orkar. Skrattar oss upp i ansiktet när vi blir arga på honom och som grädde på moset så får man ett Håll käften. DET är blodtryckshöjande ...
Alla mätare inne i huvudet skriker vilt och pekar på rött.
Tv:n och datorn har varit inställt hela veckan.

Han skulle ha fått en kanin den här sommaren. Men just nu så är kaninen inställd. Jag har satt upp ett belöningsark på frysen som han skall kunna kryssa i 10 gånger innan han får kaninen.
Kraven som jag har satt är: Inga svordomar. Han får inte kalla oss dumming eller något liknande. Han skall gå lägga sig när vi säger till utan att vi tjatar.

Om han fortsätter som han har börjat idag så får han ett kryss ikväll.



Ha det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett sånt barn vill jag inte ha, haha

2008-06-24 @ 20:04:23
Postat av: Vanja

Ååå stackare, men han kommer ju bli lungnare med åren. Skulle vara kul att se några bilder på honom :)

2008-06-24 @ 20:07:24
URL: http://t4e.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det finns massor med kort på honom. Bläddra lite i bloggen eller välj Hjalmar som kategori så hitter du.



Anonym: Som tur är, så är han min! Bara min!

2008-06-25 @ 12:04:50
Postat av: Birka

Jag har en hett kaninlängtande flicka här hemma också. Men hon får vänta tills hon blir 8-9 år har vi sagt och jag lovar att hon räknar ner dagarna sedan 2 år tillbaka ...

2008-06-29 @ 07:03:25
Postat av: Sanna

Vi pratar om en sommarkanin här. Den kommer att bo utomhus och till hösten när gräset försvinner så får den åka tillbaka igen. Jag tror inte att intresset hos min pojk hänger i längre än några dagar/veckor.

Men det finns kaninhoppning här som börjar i januari. Så om han sköter sig så kanske den kan stann så han han kan prova på det. Ett djur extra på en gård märks inte så mycket. Sätter man buren i ladugården så äter ju den samma sak som fåren.



Annars så tror jag att 8-9 år är en bra ålder för att få ett djur.

Jag kan förstå att hon längtar! Det gjorde jag med i den åldern.



Ha det!

2008-06-29 @ 17:05:12
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0