Min son

Du gör mej så glad när du kryper upp i famnen och ger mej en hård kram med dina små armar.
Jag blir så stolt när jag ser dig lära dig allt nytt. Hur du tampas med svårigheter och går tillslut, efter mycket kämpande, ut som vinnare.
Jag älskar när vi kryper ner i din säng på kvällen och läser kvällens saga. Hur du kryper ner under täcket, borrar ner näsan i kudden och avbryter minst 17 gånger under sagan för att fråga hur och varför.
Jag blir varm i hjärtat när du kommer rusande efter dagis och det bubblar ut allt som hänt.

Det finns ingen som jag känner så väl.
Bara väldigt få som jag ens känner liknande känslor för.
Det är nästan bara du som kan reta mej så. Hur arg jag än blir så är det aldrig svårt att förlåta dig.

I morgon när jag kommer hem så kommer jag som vanligt att lägga täcket på dig, se på dig en stund och känna hur kärleken väller fram i hjärtat på mej.

Min son!

Kommentarer
Postat av: Loppran

Vad fint. :)



Det är nästan slösaktigt så mycket kärlek de ger och har, de små grabbarna. Underbart.

2008-06-15 @ 14:14:58
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Henrik

Var du tvungen att skriva så efter att ha bråkat med honom en hel dag.

2008-06-15 @ 15:19:13
Postat av: Sanna

Loppran: Jo, det är fantastiskt!

Henrik: Kanske just därför. Just när han har testat och testat gränserna flera dagar på raken. Det är då både han och jag behöver känna kärleken och kramarna.

2008-06-15 @ 18:39:29
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0