110 lamm

Jag tycker att det är lågt lammantal per tacka i år. Det var å andra sidan otroligt högt förra året så ett mellanår kan ju vara bra.
Jag tror att c:a 45 tackor har lammat nu så nu är ju nästan en tredjedel färdig. Jag var ute i ladugåden och kikade i morse innan jag åkte. Då hade det lammat tre stycken. När Henrik kom ut två timmar senare så hade en till lammat. Det fungerar bra.
Än så länge så fungerar allt. *Peppar, peppar*

Hjalmar är inte särskilt nöjd. Han är ju plötsligt på dagis 5 dagar i veckan istället för tre. Han blir väckt på morgonen och ivägkörd till dagis i stället för att sitta en stund framför tv:n och mysa.  Han tycker att det är toppen att få träffa Sandra men blir topp tunnor rasande på kvällen när hon inte är kvar när han kommer hem.

Han tycker dessutom att hans föräldrar är supertråkiga...

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0