Igår så blev mamma gravsatt.

Jag hoppas att det skall sätta en punkt i sorgearbetet. Inte att det är färdigt, men att nu är det praktiska färdigt. Nu är det inga sådana saker som sliter i såren.

Gravsättningen var fin. Det var bara vi i familjen som var där. Morsan har fått en fin plats, brevid Kjell, i skuggan av ett träd. Peter läste en dikt, samma som var på begravningen. Klockan ringde i klocktornet och sedan så var det klart.
Jag hade inte kunnat arrangera det bättre själv.

Efteråt så åkte vi ut till landet och åt kinamat. Pratade och hade det trevligt. Hjalmar och Hampus lekte och lekte.
Sedan när vi skulle åka hem så var Hjalmar i upplösningstillstånd. Han skulle INTE lämna Hampus. Tårarna föll, mer eller mindre, hela vägen till Skåpesund.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag beklagar, och är glad för din skull, för det låter lite som att du hittat en frid med det hela också. Hoppas jag inte har fel nu... ha en fortsatt trevlig helg!

2008-03-29 @ 08:29:26
URL: http://ulrikazafrans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0