Dagen har varit lite hektisk

Först så åkte jag och Hjalmar och simtränade. Sedan så släppte jag av honom hos Arvid där han skulle på kalas.
Under tiden så tog jag och Henrik ut en omgång får med lamm.
Sedan så var det sängen.

Så nu sitter jag här på jobbet igen. Jag har två nätter framför mej. *Suck*

Jag har tränat väldigt dåligt sista veckan. Lite synd eftersom jag faktiskt hade kommit någonstans nu på slutet. Men jag antar att det skall gå att få fram om jag bara sätter igång att träna i nästa vecka.

"Den lille olydige" kan snart rubriseras som "Den lille". "Den lille lydige" hade varit för stort steg ...

Jag håller på att lyssna på Herman Lindqvists från Istid till nutid. Det rabblas kungar och drottningar i en ständig ström. Det enda som fastnat är att vi har Holland och Storbritannien att tacka för att vi inte pratar Danska ... Det hade jag inte en aning om. Gudars skymmning ... Jag tror inte att jag gillat att vara Dansk. Jag förstår ju inte ens vad dom säger *ler*.

Grodynglerna som vi räddade från gärdet och la ner i en liten sidogren till ån, lever och mår bra. Vi har nog räddat tusen grodor. Dom vi har inne växer så det knakar, men några ben har vi inte sett till ännu. Vi väntar otåligt.
Ingen i vår familj är ju något vidare på att ha tålamod.

Jag har fått besked om Hjalmars inskolning. Det skall tydligen vara i nu i Maj. Han skall gå i en 0-1:a. Så dom skall ha någon form utav Kick-off i småbarnsmodell med Mulle i skogen. Hela förskoleklassen, dagisbarnen, familjehemsbarnen och dom andra som skall gå i samma klass skall träffas och ha skoj. Hoppas att han kommer att trivas och ha skoj.

Min mobiltelefon är igång nu igen. Det är befriande skönt att ha med sig igen. Man blir lite låst samtidigt som det är skönt att vara helt bortkopplad.

Henrik och Hjalmar har varit uppe i skogen och fixat till staketet. Nu så håller dom på med att göra hål i dörrarna för att sätta in lås som dom fick utav Janne i går. Tack Janne!
det känns som om vi levat lite på lånad tid med alla verktyg liggande precis jämte vägen utan lås.
Hjalmar tyckte att det var en toppenidé att göra hål i dörren. Det var precis ett bus i hans smak. Mer sådant! jag kan ju bara tänka mej hur väggar, golv och tak skulle se ut om han fick fria händer.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0