Dagen

Blev härlig.
Först så tog vi hand om hundarna, jag och gossen.
Sedan bar det iväg till Medeltidsmarknaden med Tornerspel.
När vi satt där på gräset och väntade på att tornerspelen skulle börja så pratade jag lite om vad som skulle hända och vad det gick ut på.
När sedan riddarna på häst kom in och vrålade. Sa Hjalmar till mej halvt förtvivlad:
- Mamma, jag vill inte ha någon häst.
- Va? Nej, du kan vara lugn, du får ingen.
- Men mamma, kan vi inte gå då ...

Det var då jag fattade att det var hemskt. Jag tyckte bara att dom spelade bra.
Men vi stannade så klart. Efter ett tag så tyckte han att det var jätteroligt. 
Vi gick ett varv runt stånden och kikade. Köpte en lerduva och en klubba gjord av häxblod.

Jag orkade inte ta med mig kameran. Det ångrar jag nu. En av riddarna hade en underbar häst. Hon var så pigg och framåt att det var roligt att titta på henne. 

När vi gick ifrån marknaden så ville han stanna kvar. Det är ju roligt när han uppskattar sakerna som vi gör tillsammans.
Därefter så handlade vi.

Sedan så var det dags för kalas ...

Fast så blev det ju inte. När vi kom hem så var det bara att gå ut till fåren där ett lamm hade lyckats att bryta benet. Vi spjälade det och låste in det tillsammans med sin mamma och syskon. Dom läker snabbt sådana där små. Skulle tro att den är helt bra inom en vecka.

Men nu var det dags för kalas. På med finkläderna och iväg i två bilar.  Smörgåstårta blev det och vanlig tårta. Smaskens.
2 av Hjalmars kusiner var där plus två sysslingar. Alla var ungefär i samma ålder, så jag antar att det blev livat efter ett tag. Själv så åkte jag ju iväg till jobbet. Där sitter jag nu och ugglar, 13 timmar ... *Suck* Fast det är ju faktiskt bara 8 timmar kvar nu. 

Sen sova ...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0