Gårdagen.

9 timmar tog det att verka klövarna på alla tackorna ...
Vi har köpt in oss i en tackvändare så det går ju relativt lätt. Henrik verkade klövar och jag tittade över öronmärkningen. Så nu är klövarna tipptopp och alla tackor har ett märke i vardera örat.
Det känns skönt att bocka av det.
Jag tog några kort. skall försöka och lägga ut dom senare. Kanske efter helgen.

Hundarnas pälsar måste gås igenom. Hundgårdarna skall tvättas av ordentligt.
 
Mycket är det.

Börjar bli less på att det aldrig regnar. Betet har börjat att stanna av och sådden ...
Ja, sådden, den går nog åt fanders ... Jag hade hoppats på regn, men det verkar jag ha gjort förgäves.
Nu ser det inte ut att komma regn på flera veckor. Men kanske en åskskur?
Gärna idag, gärna nu, eller varför inte igår?

Henrik och Hjalmar skall ut och stängsla idag. Det ser ut att vara fint väder ute så dom får nog en härlig dag i solen.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0