Inskolning

I morgon så är det första inskolningsdagen.

Han vill verkligen inte börja skolan. tror inte att han fattat att han skall gå med jämnåriga. Jag har försökt att berätta det på flera olika sätt. Men han ser bara att det är stora barn ute på skolgården och leker. Stora barn=kusligt.

Jag hoppas innerligt att det släpper nu och att han kommer att trivas. Jag hoppas dessutom att inskolningen sitter i tills i höst. Det känns lite tidigt det här.

Jag kan inte riktigt bestämma mej för om vi skall ha fritids, eller inte. Vi behöver c:a 1eftermiddag per vecka ibland 2 ibland ingen ... Det kostar ju en del att bara ha en plats. Men frågan är ju hur det blir med kompisar osv. Om han alltid skall ta bussen hem och alla kompisar stannar kvar.
Just nu så känns det som att vi skall försöka att pussla, utan Fritids. Men det kanske blir ohållbart.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0