Ingen skogs och naturdag för Hjalmar

Han är hemma med sina urtråkiga föräldrar.
Det är nästan så man känner mossan tränga ut ur kroppen.

Han är otroligt uppmärksam och lyssnande i dag.

Jag tror att gårdagen tog hårt.


Nu hoppas vi att det kanske finns en broms. En liten tagg som stoppar spontaninfallen.


Hoppas!

Ringde Rekorn ännu en gång i går. Han försökte skylla på en 5 och en 6 åring. Hur tänker man då?
Visst skall dom inte göra så. Dom är inga änglar. Men dom är fortfarande bara 5 och 6 år gamla.
Jag tycker att dom har förstört Hjalmars grupp. Förstört den genom att slå ihop grupper och inte låta dom få den tid som dom behöver.
Rekorn kontrade med att säga att då kan vi nog inte låta Hjalmars fröken plugga en dag i veckan.
*Suck* Hon har ju redan problem med Hjalmar. Skall han nu lägga besvikelse på honom också. Hon kommer säkert ha massor med tålamod och vilja att jobba med Hjalmar efteråt.
Jag ville ha en resurs som följde med Förskoleklassen hela tiden i allafall fram till jul. Mao ha 1,5 resurs till den klassen. Hade dom varit 14 stycken så skulle dom ha fått 2 stycken. Men 10 stycken får bara 1 resurs. Trots att den resursen skall ha hand om 21 barn i bland.

Jag har sagt att jag håller Hjalmar hemma tills vi har en lösning på det här problemet. Nu är det ju Höstlov nästa vecka. Så då är han ju absolut hemma. Sedan så får vi se.

En sak är säker. Vi måste ha stopp på båda pojkarna samtidigt. Ingen av dom bromsar och båda kommer med jättedumma ideér.

Men!

Mer kreativa ungar han man ju aldrig sett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0