Puh, en sådan dag!

Vi var i väg och testade hur fåren som vi skall ha VP på fungerade i små flockar.
Regnet hällde ner stundtals och stundtals så var det riktigt drägligt.
Jag är helt införstådd att jag aldrig mer skall ha Leicesterfår i någon större flock. Jag fick flashbacks av många års Leicesterhantering. Tacka vet jag Finull. Knäppa är dom och nerviga är dom. Men dom växer inte fast eller försöker att springa över en.

Hur gick det då?

Fåren skötte sig efter hand. Vissa hundar skötte sig jättefint. Andra inte ... Grannarna vet vilka. Att min röst fungerar just nu är ett under. Då var det inte Justus som jag skrek på.

Efteråt så åkte vi hem till Lena och åt Lammgryta. Barnen lekte och allt var frid och fröjd. Det är tack och lov inte jag som skall åka till Öströö i morgon och tävla. Jag åker och sätter mej på jobbet i stället.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0