Så var det dags igen.

Jag hann inte vakna innan dom ringde från skolan och berättade dagens händelser.

Hjalmar och hans kompis hade rymt från utflykten. Dom hade inte kommit fram när dom letat, ropat och visslat.
Sedan så har dom stört så mycket att dom delat upp grabbarna på var sitt ställe. Hjalmar hos någon som heter Malin och kompisen i tvåornas klass.

Så nu blir det skolan för mig resten av veckan.
 
*Mutter* Han beteer sig illa och jag får straffet ... *Mutter*

Äh, förstå mej rätt ...
Jag hade bara haft några andra saker att pyssla med.

Jag börjar titta åt andra hållet i stället. I stället för att bara bestraffa dåligt beteende, så vill jag belöna bra beteende. Belöningssystem har fungerat så himla bra på min unge när det varit saker som varit svåra att få kläm på.
Men det är en balansgång. För det dom gör just nu är inte ok. Att belöna dom för saker som dom andra gör självmant kan nog kännas konstigt. Men jag tycker att det är värt ett försök. Iom att dom drar med varandra så förstör dom för varandra och för resten. Men belöningen just nu för OM dom nu skulle "uppföra" sig är bara att dom inte får skäll då. Dom får heller ingen uppmärksamhet och därmed ingen status "som dom två busigaste". Bara nackdelar antagligen i deras värld som har gått över styr.

Men jag skall villigt erkänna att det märks här hemma just nu också. Han är rätt tyken och testande i hela sin lilla person.
Jag skall ringa kompisens föräldrar i morgon kväll och prata med dom. I kväll så är det jobbigt nog ändå. Är aldrig på topp efter jag jobbat natt.

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0