Skolan

Hjalmars fröken ringde igår. Hon har visst svårt att motivera vår lille solstråle. Han gör visst det motsatta.
Idag följer jag med till skolan.

Ha det!

Uppdatering: Ja, det hade visst varit riktigt snurrigt i skolan i går. Hjalmar hade inte lyssnat. Hans bästa kompis hade svurit som en bostbindare. Tillsammans så hade dom kastat saker omkring sig som dom inte hade plockat upp.

Nu så grabbade jag tag i gossen och tog med honom ut i korridoren. Han är inte alltid lätt att bryta när han är på det humöret. Hans kompis var inte heller på något vidare humör.

Men i dag så bröt jag beteendet och i morgon så kommer hans fröken. Jag kommer att vara med då också.
Sedan så hoppas jag att blotta hotet om att jag skall följa med till skolan räcker för att hålla Hjalmar på mattan. Han skämdes en hel del i dag när jag var med.

Jag har en del idéer om att hålla honom hemma från skolan på onsdagar när hans fröken inte är där då. Sedan så skall jag ge skolan en chans att bestämma hur mycket lördagsgodis som han skall få. Dom får en chans att ta bort godisbitar ur det.

Vi får se var vi hamnar.

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Marlene

Det var ingen dum ide att plocka bort godisbitar i Lördagspåsen.Gör säkert susen. Stockholmsnyheter: Thomas gifter sig med sin ryska Zhanna den 1:a Nov. Vi åker alla dit utom Berno som inte är helt frisk. Johan Vigseln är i Krasnodar där de bor Ligger 10 mil från Svarta havet. Johan har blivit sambo med Luma från Irak. Hon väntar på uppehållstillstånd. Tina är just nu i italien med jobbet. Andrea skall bo hos oss i helgen. Så är nuläget Hälsningar till er alla . Marlene

2008-10-15 @ 16:33:34
Postat av: Sanna

Marlene: Vad roligt att höra! Vad glad jag blir för båda pojkarnas skull! Dom har sannerligen tagit god tid på sig.

Skönt att få låna Andrea en helg. Passa på att skämma bort henne ordentligt!



KRAM!

2008-10-15 @ 20:50:48
Postat av: Ingela

Inte tror jag att min lille brorson skulle bära sig åt i skolan på det viset Det måste vara någon annan som fröken menade

2008-10-15 @ 21:57:26
Postat av: Loppran

Det brukar bero på någonting, när ungar protesterar på det där viset. Hoppas ni får ordning på vad det nu är som strular i skolan. H kan ju allt möjligt, det vet jag nog även om jag bara känner honom på avstånd. :)

2008-10-15 @ 22:21:48
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Ingela: Nej, du har helt rätt det skulle han aaaaaaaaaldrig göra! ;)



Loppran: Som vanligt så slår du huvudet på spiken. Vi har en konstig situation där förskoleklassen är utan lärare två dagar i veckan. Ibland fler dagar. Hjalmar och resten av ungarna också för den delen behöver en strukturerad tillvaro, med samma människa som vet vad dom heter och har koll på dom.

Nu har Hjalmar lärt sig att driva vikarier till vansinne redan vid 5 års ålder. Jättelyckat ...

Varför kan inte skolan fatta att dom skall ha dom här eleverna i 4 år till. Om dom låter dom börja med att driva vind för våg reden i förskoleklassen, hur tror dom att det skall fungera sedan?



Blir så trött!



Ha det!

2008-10-16 @ 13:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0