GPS

Barns lekar är annorlunda nu än när jag växte upp.
Vi lekte indianer, hästar och andra saker.

Vi har haft med oss min GPS på resan genom Europa. När det hetsar till sig lite så sätter vi på ljudet så att vi inte skall missa något. Hjalmar har hört gps:en genom samtliga storstäder som vi passerat.

När vi kom fram till Wales så bestämde han:
- Nu stänger ni av GPS:en. Nu är JAG gps.
Det fick han så klart. Från baksätet så hördes en robotröst som berättade att vi skulle svänga till vänster om 200 meter.
Jag anande med en gång oråd ... Jag visste att vi skulle svänga till höger. Jag anade ett utbrott från baksätet som antagligen skulle likna ett vulkanutbrott. (Var kan han fått det humöret från?).
Vi kom fram till T-korsningen och svängde höger. Jag tog ett djupt andetag och förberedde mej.
Från baksätet kom en lugn och samlad röst:
- Gör en tillåten U-sväng.

Vi höll på att skratta ihjäl oss. Pojken är ju underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0