Vardag

Då var den igång *Gäsp*.
Den grå vardagen.



Det ställs ju en hel del mer krav på en nu. Scheman, läxor, gympakläderna på onsdagar, skogen med fika på fredagar mm.

Hjalmar är måttligt nöjd med skolan. Han vill sova längre. I går kväll så kom han på det som alla ungar kommer på förr eller senare:

-Men mamma. Varför skall jag gå och lägga mej på dagen och gå till skolan på natten?

Jag som så väl förstår hur han känner, kan knappt svara något vettigt på den frågan. Jag svamlar något om tider som man måste följa osv. Men själ och hjärta ligger utanför den förklaringen.
Jag håller med!

Nu är det hundar som skall ha mat och tvätt som skall köras.

Hip hurra ...

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Så klok liten pojke, verkligen en av livets stora frågor för oss som inte gärna gör många knop på morgonen.....det är ju tyvärr bara att bita ihop och förbereda sig på ett helt liv i strid med den naturliga instinkten....:-(

2009-08-20 @ 14:49:45
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sanna

Ja, tur att han inte vet hur många år som han måste kämpa mot klockan, och varför finns det inte två grupper som jobbar olika tider? Det hade utnyttjat tiden och resurserna mycket bättre!



Ha det!

2009-08-20 @ 19:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0