När vi missförstår varandra och får en Kalle.

Ibland kan ett missförstånd innebära att lamm får namn ...

-Jag flyttade över den lille kalle till boxen brevid, säger jag och menar lammet som var lite nedkylt.
-Kalle? sa Henrik och tittade på mig som om jag var från vettet. Har du döpt lammen?

Vi får ju mellan 300-400 lamm på en säsong. Risken att man skulle börja döpa dom är inte stor ...

-Nej din tok, med den lille kalle, så menar jag ju den lille stackaren som var kall.
-Aha! Japp, jag skall kolla Kalle sa Henrik.

Så nu har vi en Kalle ...

Det kan vara en flicka, men hon kan heta Kalle hon med.


Ha det!


Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

skratt så kan det gå!!! Och var "roligt" för er med lamningar mitt i julstöket......



Våra tre första icke-planerade som föddes i oktober döptes annars snabbt av sonen till Musse Pigg, Snurre Sprätt och Janne Långben......enkelt och bra. Musse Pigg har fått stödmatning dessutom så när han är extra bråkig så heter han Pisse Mugg. Jaja........

2009-12-26 @ 00:13:35
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sofie

Helt oslagbart! Kommunikation är sällan enkelt ;-) God fortsättning på er!

2009-12-26 @ 09:25:45
Postat av: Sanna

Japp, all kommunikation går att få fel. ... och lammning mitt i julen ... Vissa har talang, utöver det vanliga. Suck

2010-01-03 @ 10:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0