Pepparkaksbak

Jag och Hjalmar fixade till årets pepparkaksbak förut idag.
Grabben visade sig ha svart bälte i mjöl och till slut tyckte jag att hela mitt ordföråd bestod av att förmana honom att inte ta förmycket mjöl.

Men vi kom till rätt mjölpunkt.
-Hjalmar det där fungerar inte, du kan äta upp resten.
-Ja! Äntligen!

Men visst fick vi ihop en drös med pepparkakor. Hjalmar gjorde mest dinosaurier och jag gjorde mest får såklart.







Hela gossen såg ut som en mjölnarpojke tillslut, men glad var han.
Tack och lov så hade vi Henrik med i bakgrunden.
-Henrik, hur länge skall dom vara inne?
-Henrik, hur man nu?

Ni hör vilken klippa jag är på att baka, va? Då var det ändå färdig deg ...

Roligt var det och gott blev.

Det bästa med allt är att nu är det ett år kvar till nästa gång.


Ha det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0