Vinterbadare

Sonen och Henrik var uppe i skogen för att hämta ett lass ved.

Sonen gillar vatten ...

Det har väl knappast undgått någon.

Det är 8 - ute.

Allt vatten BORDE vara hårt.
Men nej. Det finns mjukt vatten under det hårda.
Sonen hittar det. Alla gånger.
Hoppar fram det. Bankar fram det. Stampar fram det.

Under lyckliga tjut så blir sonen genomblöt.

I -8.

På vägen hem blir han lycklig en gång till när vanten fryser fast på yxan, så att han kunde bära hem yxan utan att hålla i den.
Nederdelen på overallen knastrar av is.
Kinderna glöder av inombords värme och lycka.


Lycka kan vara en vattenpöl i skogen i 8-.

Det kan det.

Fast inte hos mig.



Kommentarer
Postat av: Eleonor

Hej!

Tänk att man skulle hitta dig här efter alla år! Tänk att det verkligen blev ni två på riktigt. Vilken fin pojk ni verkar ha. Det tog en stund när jag letade mig fram i bloggdjungeln innan jag förstod att det va du. =)

Hoppas att ni får en GOD JUL och ett Gott Nytt ÅR!

2009-12-21 @ 10:26:32
URL: http://lezedasvastanvind.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej du! Long time no see!

Var inne en vända på din blogg och såg era fina flickor och gossen Ozzy. Kul att se hur ni bor och lite vad ni gör!

God Jul och Gott Nytt år!



Kram!

2009-12-21 @ 20:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0