Valpen har blivit normal igen!

Sov som klubbad hela natten.

Det har börjat att trilla in lite lamm. En liten tacka fick igår kväll ett liiitet lamm och ett ännu mindre. En trillingkull, någon enling och någon tvilling.
Så visst är det i gång. Fast vår riktiga lammning smäller nog inte till förrän om tre veckor. Det här är en lugn start.

Jag skrattade för mej själv i morse när jag satte det minsta lammet på köksgolvet, medan jag värmde mjölken. Så där ja, nu har vi lamm i köket igen. Jag hällde i den lille maten, med hjälp av sonden, och bar ut den igen. När vi är två så kan vi hjälpas åt att hålla tackan. Den står i ett alldeles förstort utrymme och är skogstokig. Jag har ingen lust att utsätta min höft för att fånga projektiler.

Jag har varit hos tandläkaren. Tack och lov så var det inga hål i år heller. Jätteskönt. ... men dyrt.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0