Dagen som gått.

Jag släpade iväg Hjalmar till skolläkaren idag. Vi hade fått en kallelse till Skolan nere i Lödöse.
När jag kom ner till Lödöse så fanns det inte en skylt, inte en enda anvisning om vilket hus det låg i. Så dåligt. Tingbergskolan är ju ganska stor. F-9.

Vi hittade en vägvisare som hjälpte oss så vi kom rätt.

Väl där inne så undrar jag egentligen varför vi var där. Dom lyssnade på hjärtat, kollade ryggen och såg på vad han kunde använda sina händer till. Egentligen så hade dom ju kunnat titta på klassen i några minuter och sedan lyssnat på hjärtat, så hade dom gjort en hel klass på 30 minuter. Istället för att varje elev skall åka ner till Lödöse.

Säger bara: Tänk på miljön! Det är ju populärt nu för tiden.

Men om jag kan göra något för miljön så att vi får snö igen så kan jag tänka mej det. Jag saknar snön. Min stackars son kan lika mycket om snö som barnen i södra Italien. Den kommer i ett tunt lager ibland och sedan försvinner den.


Ovan:
Mars -08


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Lottie

Hej Sanna!

Skolsyster Lottie här =)

Ingen hörselkoll eller syntest?

Vilken klass går Hjalmar i?

För våra F barn är det dem testerna, men det är tillåtit att olika kommuner har testerna i olika åldrar.

kraaam från stormiga Skåne, rutorna skallrar i vinden!

2009-01-23 @ 17:33:36
Postat av: Sanna

Hörsel och syntest har han gjort på sin egen skola. Han går i Förskoleklass.

Var lite förvånad att dom inte hellre kunde flytta på Skolläkaren istället för att flytta alla barnen.



Så du är skolsyrra nu. Det måste vara ett rätt så ok jobb?



Kram!

2009-01-23 @ 22:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0