Skolan ännu en gång

Då var skolan igång och därmed mardrömmarna.
Varje natt, flera gånger så skriker han högt, ofta som i total ångest. Hela jullovet passerade utan en enda mardröm.

Igår så kom det fram att en kille i hans klass är på honom och småterroriserar honom. Kastar sand, putter honom, smätter grenar på honom. Det är naturligtvis inte ok. Så i morse så åkte vi till skolan Hjalmar och jag. Jag pratade med pojken i fråga och han sa att han skulle sluta. Om han har gjort det för att han trodde att det var skoj eller för att djävlas, det vet jag inte. Jag har sett att han gör liknande med många andra killar runt sig. Hjalmar säger bestämt att han inte har retats eller sagt något dumt för att han skall ge sig på honom.

Just nu så ångrar jag att jag flyttade honom till den här skolan. Han skulle fått gå på dagis ett år till och börjat med dom han kände i skolan nere i Lödöse. Han är ju född så sent på året att det kanske hade varit bättre.
Samtidigt så har han inga problem med själva skolarbetet.

Ja-ja, nu går han där han går. Men det är då attan vad mycket krångel det är.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0