Vardag

Äntligen så är vardagen igång!

Det är så skönt när allt går tillbaka i rätt banor igen. Hjalmar går i skolan och jag jobbar inte oupphörligen.
Lätt slutkörd efter Jul och Nyår.
På 10 dagar så har jag jobbat lika mycket som "vanliga" människor jobbar på tre veckor. Det sliter.
 Om man sedan lägger till att tvättberget här hemma växer i en hastighet som är skrämmande och att jag absolut inte har hunnit med att få ordning på alla delar som hör till skolan. Ni vet, gått igenom gympa-påsen, sett till så vi har frukt hemma, hittat 1000 olika små sockar, tvättat regnkläderna och lagat handskarna ...
Annan gång ...

Jag sabbade dygnsvändningen. Tänkte att jag bara skulle sova en liten stund efter jag hade väckt Lilleman i morse.
Men nej ... Vaknade tre timmar senare. Så imorgon så skall dygnet vändas ... igen.

Granen har vi fått ut i dag i allafall. Ljusstakarna tar jag i morgon och utomhusgranen får stå kvar tills det börjar bli ljusare ute. Familjen underlig (mao vi) har dessutom äntligen fått gjort pepparkakshuset i dag. Det är för lite ledigt vid jul och maginfluensan gjorde att det inte blev av.
Men det blev att göra i ordning som julgransplundringsgodis i stället. Hjalmar var inte missnöjd alls.

Jag hoppas att skolan kommer att fungera nu.
Blir tokig om den börjar att bråka som den gjorde innan jul.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0