Schack Matt

Hjalmar fick ett nytt pc-spel. Lär dig spela schack.
Det skulle vara från 6 år och uppåt.
Jag tycker inte att det lätt. Jag är mycket över 6 år. Jag tycker flera saker är jättesvåra. På 30 minuter i går med sonen framför datorn så lärde jag mej två nya regler och ett nytt uttryck i schack som jag inte hade en endaste aning om.

Sonen som gärna vill att saker skall gå fort och inte vara så krångliga, tycker att det här var ett roligt spel, men väldigt svårt.

Henrik har tillbringat snart två dagar med det lille schackmonstrets vilja att lära sig mer om schack. Han har ett oändligt tålamod.

Gudars ...

Det är nu som uttrycket Schack MATT framstår i hela sin betydelse för mej.

Det betyder inte bara vilka positioner schackpjäserna har på brädet, utan hur jag skulle känt mej efter 2 dagars schackspelande med litet schackmonster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0