Det lättar

Det skall bli vår nu i veckan på allvar. Fåglarna kvittrade som tokiga i morse när jag gick upp. Det är ju alltid jobbigt att gå upp strax efter 5. Nu i morse så var det mer än jobbigt, släpade mej upp och tror inte att jag fattade något förrän jag stod ute på gårdsplanen och brottades med vår gamla bil.
Henrik och Hjalmar skulle ta en tur till Falköping och då fick dom ta bilen som fungerar.

Den här gamla bilen är spännande ...
Man startar med en skruvmejsel, samma skruvmejsel som man senare sätter in i instrumentpanelen för att få igång fläkten.
Oljelampan och värmelampan blinkar så man kan tro att det är disco inne ibilen. Men efter jag täckte över instrumenpanelen så fungerade det bättre ;)
110 km/h är spännande! Det är med bra planering som man kan köra om. Men å andra sidan så drivs den av luft och kärlek.

Nu är det inte lång tid kvar av helgen. I morgon är det äntligen Måndag.
Henrik skulle åka och hämta halm, simskola är det, men annars så tänker jag roa mej med det vanliga. Ströa, mata hundar, slåss med tvättberget och min fåfänga kamp att hålla någon som helst standard i vårt hem.

Sitter just nu på jobbet. Det börjar att dra ihop sig mot söndagsunderhåll. Sedan bär det iväg hem och ner i sängen.

Skall bli skönt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter som en riktigt spännande bilresa det där!

2009-03-30 @ 06:51:53
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Jo, skrotbilar är ju skrotbilar. Bilturer blir lätt spännande då.

Men jag måste erkänna att jag är van. Mer van vid skrotbilar än dom flesta.



Ha det!

2009-03-30 @ 09:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0