Det tar ett tag

Innan man ställt om från jobb till hemmajobb. Ena stället handlar det om liv och död, på andra om miljonförluster om man gör fel.

Vi har fått en drös med fyrlingar i helgen. Det är inte lätt att vara fyrling. Det är lätt att man är lite klantig och dör. Vi hjälper dom så klart och försöker att adoptera bort en av dom till någon annan. Men även vi måste sova ibland. Jag vet inte riktigt hur många fyrlingar vi har fått i år. Men det är absolut fler än vanligt.

På jobbet så kommer det in nya kunder samtidigt som vi tampas med känslan av att vara varslad. Konflikten i känslorna är total.

Jag vet nu till fullo vad jag vill syssla med om jag får chansen på jobbet. Men att komma dit verkar vara rätt så hopplöst.
Men hoppet är det sista som dör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0