Tävlat

Det gick inget bra.
Fast det började bra. Förutom att grabben som är van att samla djur rundade HELA fältet och fick därmed ett upptag på c:a 200 m.
Därefter så var det fösning. Vi hade hanterat djuren så fint så att en tacka kände sig så fri att hon drog mot hanteringen.
Jag läste av tackan tokigt och kunde inte riktigt släppa grinden 10 m framför. Hade jag skitit i linjen så hade det gått bra. Men ...
Hur var det nu med envetenheten och intelligensen ...
Jo, Justus klantade sig sig lite och vi tappade tackan ...

*Suck*

Så jag oroade mej för närarbetet i onödan. Jag avskyr "onödan".

Men det var en tävlingsstart i allfall. I bilen till tävlingen så var jag till och med nervös i några minuter. 
Sedan så var allt som vanligt och när jag gick ut till stolpen så kände jag efter noggrant, men kände inga fjärilar alls. Inte en enda ...

*Dubbelsuck*

Ha det! 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du visste ju redan innan att ni inte riktigt var klara, så det var väl en ok start ändå! tackor kan mna ju aldrig styra över ändå!!

2009-05-16 @ 23:51:11
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Tack, Åsa det var snällt sagt!

Jag hoppas att nästa går bättre.



Ha det!

2009-05-18 @ 20:14:28
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0