Tävlingar

I kväll åker Henrik och Hjalmar iväg på första långväga tävlingen för i år. Opphem väster om Rimforsa är målet.
Mej lämnar dom med jobbet, hundarna, flasklammen, kaninen och fåren uppe i skogen.

Hoppas innerligt att fåren stannar uppe i skogen. Blir tokig om jag måste åka hem från jobbet för att ta hand om får som spritt sig över bygden.
Eftersom det dessutom är meningen att jag skall ha skrotbilen, så blir jag ännu vansinnigare.

Men Henrik kommer också bli tokig om fåren kommer ner eftersom han kommer att få en utskällning per telefon som han sent kommer att glömma.

Ja, ni hör hur positiv jag är till att ha fåren uppe i skogen ...  Men här hemma finns det ingen mat till dom och bära 200 kg kraftfoder får mej inte på bättre humör.

Såååå ....

Nu hoppas vi.
På att fåren stannar uppe i skogen och att ingen hitter på något så kasst som att dö där uppe. Har ingen lust att idka terrängkörning med traktor. Den är ju 4-hjulsdriven, men nej ... Vill inte.

Sedan så får vi hålla tummarna för att Bozz och Majja sköter sig. Det hade ju varit roligt om det gick riktigt bra!


Ha det!

 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men hallå!! Skulle fåren sticka så har du ju alltid Justus!!!

2009-05-08 @ 17:25:01
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Justus ja ... "Tar mej för pannan"

Ja, hade jag dessutom kunnat fjärrstyra honom från Göteborg så hade det varit en hit!



Ha det!

2009-05-08 @ 17:42:19
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0