Tränat

Igår kväll var vi hemma hos Kent och Marie och tränade. Det var får som Justus behövde träffa.

Stora stabila tackor som stod still. Min lille hund blev ju väldigt konfunderad över varför tackorna inte sprang, varför dom ville stå i ett hörne och varför dom stod kvar trots att han tittade på dom. Nyttigt!

Det var så nyttigt att vi åker dit idag med.

Annars så har jag fastnat lite i träningen just nu. Han är lite känslig i bland. Han vill verkligen INTE att jag skall vara arg på honom, men han vill inte för den saken lyda allt jag säger. 
Hmmm ...
Fast nu är jag lite orättvis. För han vill lyda. Han är bara upptagen med att valla fåren och då kan han ju inte höra allt jag säger.
Men han håller linjerna själv nu på ett jättefint sätt och gör jättefina hämt. Han är balanserad och dämpar faktiskt sig själv då och då. Det trodde jag skulle dröja tills nästa år. Det som är kvar är det som vi har svårast för att träna här hemma. Närhanteringen.  Våra får är mer av rådjursstam. Dom uppskattar inte alls att ha en hund nära sig. Inte ens lite ...

Men det kommer.



Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0