Trött

Sisådärja. 4 timmars utbildning på teknisk engelska är nu genomgången. Det var en tysk som försökte prata engelska. Han var inte helt hundra på att vi förstod så han pratade riiiiktiiiigt låååååångsaaaamt. Man kunde somna för mindre. Förutom att det var djävulskt tråkigt så var dessutom kunden på plats. Inte riktigt läge för att sms:a och rita lite i anteckningsblocket då. Nej, 4 timmar i givakt med tindrade ögon var beställt från företagets sida. Som tur var så fanns det kaffe, mycket kaffe.

Bozz kom 2:a i går. Det var en bra helg för honom.

Jag har precis stoppat den smutsigaste ungen i hela Västra Götaland i badkaret. Jag var uppe och skrubbade honom för en liten stund sedan och konstaterade att en del av det bruna i ansiktet och på händerna var nog solen som hade åstadkommit. Det gick i allafall inte att skrubba bort och var liksom jämt fördelat. Men naglarna har jag aldrig hört talas om att dom skall bli solbrända så dom kan nog snart bli presentabla.

Hjalmar har fått tillbringa förmiddagen inne hos två:orna medans resten av hans klass var i skogen och hade skoj. Det var straffet för att han inte hade varit så snäll för en vecka sedan. Jag önskar att straffet hade kommit lite tidigare. Men det var ju konsekvent och bra. Det skadade honom inte ett dugg att tänka igenom sina synder en smula.
Förgrömmade onge!

Henrik har hållt igång som attan i dag. Han gick upp vid 8:10 och späntade då upp i skogen och hämtade fåren. Sedan har han eftersökt, med sonen i släptåg och inspekterat gräset längst ut på fältet. Också där med sonen i släptåg. Så dom har gått många kilometer i dag. Att Henriks öron har hållt för den tjattrande lille pojken är också en bedrift.
200 kg kraftfoder har han roat sig med att bära också.

4 timmars utbildning med kaffe till är en barnlek känner jag just nu.  Jag hade inte gärna bytt ...

I morgon är en ny dag med nya utmaningar. Gödning borde hämtas och hundmat med för den delen.


Ha det!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hämtar ni hundmat?? Vi får den hemkörd!



eller jag menar : aaarrrreee yyooouuuuu ......

2009-05-12 @ 07:37:28
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

skratt



Nja, vi får hundmaten hemkörd om vi har mycket pengar ... Kan ta en hel pall mao.



Eller jag menar: Doooooogfoooooooood.

2009-05-13 @ 17:52:00
URL: http://vallby.blogg.se/
Postat av: Lottie

Jag vet, det går i 180km/h och ibland hinner man knappt njuta av allt det roliga man har unt omkring sig just nu :-))

kraam

2009-05-14 @ 17:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0