Natt, natt, natt *Svammel*

Nattjobb ännu en gång.
Har jobbat häcken av mej, men nu äntligen så börjar det rätta till sig.

Hemma går livet sin gilla gång. Henrik har börjat att stalla in fåren. Vi funderar på hur vi skall göra iordning övervåningen. Vi måste få till ett nytt badrum och en tvättstuga. 

Ett annat projekt som vi håller på med i tankarna är Hjalmars lekrum på andra våningen. Då slipper vi ha halva vardagsrummet barrikaderat av leksaker som han ändå inte leker med.

Ännu ett annat projekt är ett hundhus. Vill inte ta in så många hundar hundar som det är nu med så hög valpandel. 
Jag är inte helt säker på att det är hundar än ... Dom kan nog bli det med tiden, men just nu så är dom mest "bävrar".

2 av bävrarna älskar dessutom att rulla sig just nu. En i allt som luktar lik och den andra i skit ...  Så ifall man korsar bäver med träskpadda så får man fram två av våra unghundar.
Ljuvliga varelser. Jag skall ta kort på dom tre yngsta så skall ni få se hur dom ser ut nu. Det var inte helt lättgissat hur formen skulle bli.

Henrik var iväg och vallade "nötter" med Bozz och Nick i fredags. Bozz hade inga problem med att valla en hel grupp med ungdjur. Vad jag vet så har han bara sett kor genom bilfönstret innan.

Henrik håller på med ett vagnprojekt ute i maskinhallen. Det har hållt Hjalmar fängslad i många timmar nu. Han har skruvat, spikat, tittat och nästan pratat loss öronen på Henrik medan Henrik har svetsat och grejat. Det är inte klokt vad det är spännande att titta på.

Grabbens läsning går framåt. Han klarar lättare texter nu rätt så hyfsat. Men det är en bit kvar till att läsa riktiga texter. 
Han fick en ny bok häromdagen som handlade om kroppen. Två hela sidor handlade om sex och samlevnad ... Jag tänker hoppa över dom sidorna ... Det räcker väl med alla frågorna man får och svarar på medan baggen hoppar som besatt, och medan hundarna sitter ihop. Det känns inte som att jag har lust att läsa om hur "våra" könsorgan passar ihop ... *rodnar* 
Det kan han få läsa själv ...
*Gulp*

Kortisonet har slutat verka i höften. Den har med en gång blivit inflammerad och det var då som bomullen i huvudet kom tillbaka. Jag som hade vant mej vid att inte ha en massa värk och vid att kunna tänka. Men det är väl bara att vänja sig av med. Lika bra att sätta in GPS:en på "HEM" när jag skall hem i morgon bitti. Då får jag hjälp när jag inte hittar. Praktiskt.
Jag hoppas att GPS:en hittar, dom har ju byggt om 45.

På måndag är det skola igen. *Suck*
Ser fram emot det lika mycket som tandvärk. Jag hoppas att det fungerar.

Ha det!




 

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Ska du behöva vänja dig vid att ha så ont, menar du? Finns det inget de kan göra? Låter ju hemskt, höften används ju ganska flitigt i livet menar jag.



Känner igen det där, små pojkar har en särskild känsla för hur utsatta de stackars mekande karlarna är och fullständig oförmögna att värja sig från den aldrig sinande svadan från liten pojke med många frågor och mycket att berätta där de ligger under en tröska eller nåt....min far har fortfarande skavsår i öronen efter Williams värsta period påstår han.

2009-11-01 @ 19:02:54
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sanna

Ja, det verkar som att jag får vänja mej. Experimentoperationer är inget för mej ...



Ja, jag får inga skavsår. Jag känner mer hur öronen sakta smälter och rinner av huvudet. Ler

2009-11-02 @ 01:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0