Sportande kukar?

Jag köpte pizza på vägen hem från jobbet igår.
Jag står därinne och väntar på att våra pizzor skall bli klara och tjuvlyssnar lite på snacket runt mej.
Det sitter 4-5 medelålders killar bakom mej. Dom har sporttröjor på sig där det står att dom är med i ****** IF.

En av gubbarna är lätt överviktig och ungefär min ålder + - 5 år. Plötsligt så utbrister han:
-Alltså, tennisspelare. Det finns inga som är i så dålig form.
-Va? En annan av killarna tittar upp. Matcherna håller ju på i flera timmar!
-Ja, men alltså. Jag menar damtennisen.
-Damtennisen?
-Ja, där promenerar två feta fittor omkring och leker.

Där blev det en lite tryckt tystnad runt om borden. Men den fete killen fortsätter käckt:
-ja, har ni inte sett? Dom promenerar runt där på planen. Hur f*n kan elitidrottare vara feta? Feta fittor ...

Han går igång på ämnet och fattar inte riktigt att dom andra inte riktigt är med honom.

-Tja ... Säger en annan av killarna. Har du inte sett Anja?
-Meeen! Det är skillnad säger den fete.
-Vadå, skillnad? säger killen som opponerade sig. Tror du att det går fortare neråt om man är tyngre? Varför vinner hon inte jämt då?

Diskussionerna går fram och åter.
Jag får mina pizzor och går.

Jag funderade en hel del på det där i bilen på väg hem.
Jag blev mest av allt provocerad av att han kallade tjejer för fittor.
Det är f*n inte könsorgan som är på planen och spelar. Lika lite som att det är 11 kukar som är ett fotbollslag.
Grabbarna runt, var mest irriterade på, att han som själv var överviktig, sa att tjejerna var feta.

Jag fattar inte hur det blev normalt att kalla tjejer för könsorgan?
Varför tar vi det här? Varför är det inte ramaskri över det här?
Varför är vi "stolta" över att kallas "Bitterfittor" och annat?

Är det det vi är, för vissa, enbart ett könsorgan?

Jag vägrar att bara vara ett könsorgan. Jag är så otroligt mycket mer.

Om jag hade varit den fetes fru, så hade jag snabbt fixat till ett liv i sängen. Där hade han fått passa upp på mej och ta hand om försörjning och allt runt om. För är man bara ett könsorgan så passar man bäst i sängen, eller?
Egentligen så kan man inget annat.


Förutom att promenera runt på en tennisplan då ...


*Morr*



Här hittade jag en krönika på liknande tema. Läs den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0