Mata fiskar

Vi har skaffat akvarier. Jag har tre och Hjalmar har två. Dom är naturligtvis på Facebook och inte i verkligheten.
Dom är på något konstigt vis roliga.


I går kväll så valde Hjalmar att kika på TV istället för att hålla på med datorn.
Han fick lite panik på slutet när han kom på att fiskarna inte hade fått mat.
-Mamma, väcker du mej i morgon bitti så jag kan mata fiskarna?
-Men lille gubben jag går upp 05:30.
-Ja?
-Ok jag säger till dig.

Gossen somnade som en liten gris och i morse så stack jag in huvudet i rummet och frågade om han skulle mata fiskarna.

Döm om min förvåning när grabben reser sig upp och säger med sömnig röst:
-Jag kommer mamma.

Raka vägen upp ur sängen, ner till datorn och matade fiskarna. Sedan upp i säng igen.

Jag kan säga att så gör han inte när han skall till skolan.

Inte ens likt ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0