Skolan

Igår kom grabben hem med en lapp med FYRA guldstjärnor på.
Han hade skött sig bra och varit med på allt. Läraren hade haft hjälp med en lärarkandidat och därför kunnat sitta brevid honom nästan hela dagen och därmed kunnat stoppa och hjälpa honom igång med rätt saker.

Hon ser nu samma saker som jag. Han har svårt för att forma bokstäver och siffror och vill inte rita fyra hattar, 6 apelsiner, och 3 snögubbar. Han vill inte fylla i bilden med färgpennor.

Hjalmars siffror ser precis lika kreativa ut som han själv är. Grabben kommer att bli konstnär. Problemet med konstnärer är ju bara att inte alla förstår vad som menas.

Vi har äntligen fått igenom vårt förslag om att ha honom hemma på fredagarna. Jag behöver ha tillgång till honom en hel dag där han inte har tröttat ut sig i skolan, så vi kan göra allt som han har missat under veckan. Eftersom jag då jobbar hela helgerna så behöver jag fredagarna, där dom i stort sett är ute i skogen hela dagen.

Läraren hade ett bra förslag på att Hjalmar jobbar med datorn istället och att han får lägga krutet på siffror och bokstäver däremellan men kan vila sig vid datorn. Det är inte att tänka och lösa uppgifterna som är jobbigt.

Så nu kör vi vidare.

En.

Dag.

I.

Taget.



Kommentarer
Postat av: Karin FK

Såå, gott för er!!!!!

2009-10-06 @ 10:43:33
Postat av: Sabine

Vad härligt att det går åt rätt håll. Åtgärder som gör att problemen löser sig långsamt men säkert. Skönt.

2009-10-06 @ 11:51:46
URL: http://sabineheiden.wordpress.com/
Postat av: Svekhult-ia

Det där låter ju jättebra! Vad skönt det är när folk engagerar sig och använder sin utbildning till att komma fram till bra förslag på lösningar - det känns liksom som att allt alla gör ändå har en mening då......Bra att du ordnade den lediga fredagen dessutom, det gör nog stor skillnad på många sätt.

Berömmande kram! ....och stort Grattis till SM-GULD!!!! Vet Hjalmar vilken tur han har som "fick" just er som föräldrar?

2009-10-06 @ 15:23:57
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: loppran

Bra! Och hurra för Konstnären Hjalmar. http://www.robertbroberg.se/texter/motstext.html#anders

2009-10-07 @ 08:10:56
URL: http://www.myrens.se/loppran
Postat av: Sanna

Karin: Ja, härligt! Jag håller tummarna så dom vitnar att det fortsätter.



Sabine: Ja, jag hoppas så, att det skall gå åt rätt håll.



Ia: Nej, Hjalmar har ingen aning ;) Han är just nu mest förbannad på mej, för att han lämnade skolväskan i skolan. Jag hoppas innerligt att läraren fixar till ett dataprogra till honom. Att det inte bara är snack ... Fredagen är jättebra och nödvändig. På den dagen skall jag få honom att göra allt som skolan inte hinner med på dom andra 4.



Loppran: Vilken underbar text! Jag skrattade när jag läste den för den är såååå Hjalmar.



Kram!

2009-10-07 @ 09:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0