Bob

Hjalmar har ju fått trädgårdstraktorn. Han har döpt den till Bob.
Han är överlycklig och livrädd för att Bob skall försvinna. Där för tar han hela tiden ur nyckeln och gömmer på olika ställen. Jag varnade honom nog 10 gånger att han kommer att glömma var nyckeln är och att då är det kört.

Gissa vad ...

Nyckeln försvann ... *Slår ut med armarna och ser jätteförvånad ut*

Han försökte några gånger med att det inte var han som tagit ur den utan att "någon" måste ha varit här och tagit nyckeln ... Varken Henrik eller jag var jätteimponerade av den kreativa historien. *Ler*

Nyckeln hittades och glädjen var stor. Glädjen blev ännu större nu när kärran var ommålad och klar. Kärran satten på traktorn och ekipaget for iväg över gärderna. Naturligtvis så fick han med en gång en arbetsuppgift eftersom barnarbete tillhör uppfostran. *Skratt*

Han får 20 kronor för att åka runt med Bob och samla in ensilageplast som ligger kvar på olika ställen. Sällan har man sett ett sådan arbetsvilligt barn. Jag hade kunnat skippa pengarna och bara pekat i rätt riktning. Men jag tycker att det finns en lärdom i det hela. En lärdom som visserligen brukar komma naturligt hos pojkar.

Allt arbete som man gör med traktorn är bra, kul och ger pengar.
Går det inte att göra med traktorn så blir det inte av ...



Jag har tagit kortet på ett hiskligt långt håll så det syns inte riktigt. Men kärran är målad i GULD.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0